EESZT hírlevél sorozat első száma

Készült: 2018. március 23. péntek Módosítás: 2018. március 23. péntek

Elkészült az EESZT hírlevél sorozatunk első száma, melyet szeretnénk megosztani a FiSzE tagjai között - bízunk benne, hogy érdekesnek és hasznosnak találják. Terveink szerint a hírlevél következő számát áprilisban fogjuk megküldeni. 

2018/1. Hírlevél


A magyar kormány számos fejlesztést megvalósított az egészségügyben, ennek egyik fontos eleme az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér, az EESZT, amellyel a kormány lefektette a digitális egészségügy alapjait.

Az EESZT 2017. őszén indult el élesben, 2017. november 1-jétől kell kötelezően használniuk a rendszert a patikáknak, a háziorvosoknak és a közfinanszírozott fekvő- és járóbeteg-ellátó intézményeknek. (Idén novembertől minden, a magánszférában működő egészségügyi szolgáltató és az Országos Mentőszolgálat is a rendszer része lesz.) Az egészségügyben példátlan volumenű informatikai fejlesztésről van szó, amely a háttérfolyamatokat érinti, az orvoslátogatás és a gyógyszerkiváltás folyamata a betegek számára nem változott.

Az EESZT előnyei:


Az első 100 nap

Az első 100 nap tapasztalatai alapján a rendszer jól vizsgázott, a felmerülő észrevételek alapján folyamatosan zajlik a további fejlesztési igények beépítése a működésbe. A szolgáltatók naponta több milliószor szólítják meg a Teret adatbevitel, illetve adatkinyerés céljából, napi kb. nyolcszázezer - egymillió recept kerül fel a Térbe. 2017. november 1. óta összesen közel 125 millió tranzakció zajlott le az EESZT-ben.

Több, mint 50 000 orvos, szakdolgozó illetve gyógyszerész vizsgázott le sikeresen, azaz ennyien jogosultak EESZT-használatra, ennyien élhetnek azzal a lehetőséggel, hogy a hozzájuk érkező beteg egészségügyi dokumentumait elektronikusan is áttekintsék, javítva ezzel a szolgáltatás minőségét és hatékonyságát.

Az intézményektől, háziorvosoktól, patikáktól érkező panaszok túlnyomó többsége nem az EESZT-re vezethetőek vissza, hanem már korábban is ismert, meglévő jelenségek (pl. lassú internetkapcsolat, a helyi informatikai rendszer nem megfelelő működése), amiket az EESZT csak felszínre hozott. Az ilyen problémák megoldása a kórházi, háziorvosi és patikai informatikai rendszerek szállítóinak feladata és felelőssége, de természetesen az ÁEEK minden tőle telhető segítséget megad.

Lakossági portál - https://www.eeszt.gov.hu

A lakosság részére szóló szolgáltatásként a közelmúltban indult el a lakossági portál. Itt a felhasználók megnézhetik a csatlakozott intézményekben 2017 novemberét követően róluk készült egészségügyi dokumentumaikat, amennyiben a csatlakozott intézmények feltöltötték azokat.

Ez azt jelenti, hogy:


A teljes hírlevél anyaga letölthető innen (.pdf) >>

EESZT film

További tájékoztatásul küldöm a szintén újdonságnak számító EESZT filmet, melyet Youtube csatornánkon tettünk közzé. https://www.youtube.com/watch?v=KxN2niUI04c&t=3s Az erre vonatkozó részletes leírás és az erre felfűzött kampányunk a hírlevél következő számában kerül részletes kifejtésre.

Tóth-Vági Andrea
kommunikációs szakértő
EESZT Fenntartási- és Üzemeltetési Főosztály
email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
telefon: +36 30 781 3101

Előző cikkünket a témában itt olvashatja: Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) információk >>