Így úszhatod meg a téli betegségeket

Készült: 2015. január 26. hétfő

Hidegek, rövidek a nappalok (bár december vége óta egyre hosszabbak). Kinek van ilyenkor jókedve? Ráadásul a zord idő hajlamosít a betegségekre, és lerontja a közérzetet. Nincs mit tenni?

megfázás, influenza, nátha

Dehogynem, meg is mondjuk, mit. Nem mindig betegség az, ami ilyentájt megkeseríti napjainkat.

Téli nyavalyáinknak számos más oka is lehet a sima kedélytelenségtől a mély depresszióig. És a szokásos megfázás csak egy a sok szezonális probléma közül.

Szezonális depresszió

Pszichológusok a megmondhatói, milyen gyakori a szezonális, a téli időszakhoz kötött depresszió: majd minden második ember szenved tőle! Ennek legvalószínűbb oka, hogy szeptembertől áprilisig nagyon kevés fényt, természetes napfényt kap a szervezet.

Tünetek: Levertség, nyugtalanság, étvágytalanság vagy ellenkezőleg: bánatevés.

Ellenszer: Igyekezzen minél több időt a szabadban tölteni, használja ki a napsütéses napokat. Hangulatjavítók az orbáncfű kivonatát tartalmazó patikakészítmények.

Bőrszárazság

Nagy megterhelést jelent a bőr számára a folyamatos és jelentős hőmérsékletváltozás: a meleg (általában nagyon száraz levegőjű) központi fűtéses szoba és a hideg utca közti különbség. Télen több tápanyagra van szüksége a szervezetnek, és a bőr sínyli meg legelőször, ha ezekről nem gondoskodunk.

Tünetek: Viszketés, fehérre cserepesedett bőr a kézfejen és az orcákon meg az ajkakon.

Ellenszer: Egyen sok zöldséget és gyümölcsöt, ha kell, szedjen multivitaminokat. Használjon bőrére a patikákban, drogériákban a téli időjárás hatásai ellen kifejlesztett bőrápoló készítményeket, speciális ajakápolót.

Elhízás

Télen a farmernadrágok zöme „összemegy”: azaz sajnos feljön néhány pluszkiló. Ilyenkor nehezebben indulunk a konditerembe, nehezen hagyjuk el jó meleg otthonunkat, és szívesebben nyúlunk a kényelmesebb gyorskajákért, melyek igazi kalóriabombák.

Ellenszer: Télen is sportoljon legalább hetente egyszer. Jó a spinning és a step aerobic például. Nemcsak fogyaszt, de csökkenti az étvágyat is. Próbáljon meg a szokásosnál többet sétálni a friss levegőn. Spájzoljon be barna szénhidrátokból: barnarizsből és társaiból, és egyen sok téli zöldséglevest.

Forrás: www.kiskegyed.hu