• A fizioterápia a természetes gyógymódok összességét jelenti, a természet energiáit (kémiai, mechanikai, elektromos, mágneses) használja fel gyógyításra.
  • A magyarországi fürdők közül harmadikként a harkányi fürdőt szeretnénk bemutatni a honlapunkat olvasóknak.
  • Negyedikként a mezőkövesdi Zsóry Gyógy- és Strandfürdő jellegzetes „illatú” kénes termálvízét mutatjuk be.
  • Jobb gyógyulási és túlélési esélyei vannak a rendszeresen mozgó, egészséges testsúllyal élő prosztatarákos férfiaknak.
  • Illúzió vagy valóság? Varázsoljon 3D TENS útmutatót! Az izom- és idegingerlő berendezések felhasználóinak és a technológiai újdonságok iránt érdeklődőknek szeretnénk kedveskedni Kerekes Márton munkájával: a TENSEL névre hallgató alkalmazással.
  • Egyesületünk ebben az évben is több szakmai programot szervez. Kérjük, ha lehetősége van, támogassa adója 1%-ával egyesületünk működését, köszönjük. Részletekért kattintson!
Készült: 2012. június 04. hétfő
Lesétálható a depresszió?

Csökkenti a depressziót egy kis séta? Úgy tűnik, ez nagyon is igaz, de az sem mindegy, hogy a városban, vagy zöldellő természeti környezetben járunk egyet. 

a séta csökkenti a depressziót a séta csökkenti a depressziót

Egy séta a parkban enyhítheti a depressziósok szenvedését - állítja egy új tanulmány. A diagnosztizált depressziósok hangulatán sokat segít a természetjárás.


A kanadai kutatás annak a feltevésnek a bizonyítását célozta meg, miszerint ha több időt töltünk a természetben, javul a koncentráló képességünk - köszönhetően annak, hogy a természetben játszódó jeleneteket megfigyeljük.

Ilyenkor az embert nem "bombázzák" külső, zavaró tényezők, amely próbára teheti figyelmét és memóriáját. Vagyis az agy relaxál, átadjuk magunkat a szemlélődésnek - ez segít visszaállítani a kognitív képességeket.

A tanulmány során 20 depressziós embert vizsgáltak a kutatók - 12 nőt és 8 férfit, életkoruk átlagosan 26 év volt. Néhányuknak kellemes, csendes természeti környezetben kellett sétálniuk, a többieknek városi környezetben. A séta előtt kitöltettek velük egy tesztet, amely kognitív- és hangulati állapotukat tesztelte, és megkérték őket, hogy gondoljanak egy megoldatlan, fájó emlékre.

Majd elengedték őket sétálni. A sétát követően a résztvevőknek mentális tesztet kellett kitölteniük, mely a figyelmüket, rövidtávú memóriájukat vizsgálta. Egy héttel később megismételték a tanulmányt, de olyan helyre mentek sétálni, amelyet előzőleg nem látogattak meg.

Mivel a depressziót a hosszas rágódással, a negatív gondolatok tömkelegével azonosítják, a kutatók szkeptikusak voltak azzal szemben, vajon elér-e a séta bármilyen javulást a résztvevőknél. Meglepő módon azonban a hangulatuk jelentős mértékben javult mindkét séta alkalmával. Ugyanakkor 16 százalékkal nagyobb javulás történt a memória-teljesítményben és a figyelem terén azoknál, akik a természetben sétáltak, és nem a városban. Dr. Marc Berman tanulmányvezető úgy véli, érdemes lenne a depressziós emberek kezelését a természetjárással kiegészíteni, erősíteni.

A szakember által 2008-ban végzett tanulmány egyébként már korábban rámutatott, hogy az olyan felnőttekre is, akik nem szenvedtek semmilyen betegségben, mentálisan felpörgető hatással van egy hosszabb séta a természetben.

Forrás: www.ma.hu