• Áldott, békés karácsonyi ünnepet kívánunk minden kedves kolléganőnek, kollégának, tag társainknak, támogatóinknak. FISzE vezetősége
  • A fizioterápia a természetes gyógymódok összességét jelenti, a természet energiáit (kémiai, mechanikai, elektromos, mágneses) használja fel gyógyításra.
  • A magyarországi fürdők közül harmadikként a harkányi fürdőt szeretnénk bemutatni a honlapunkat olvasóknak.
  • Negyedikként a mezőkövesdi Zsóry Gyógy- és Strandfürdő jellegzetes „illatú” kénes termálvízét mutatjuk be.
  • Jobb gyógyulási és túlélési esélyei vannak a rendszeresen mozgó, egészséges testsúllyal élő prosztatarákos férfiaknak.
  • Illúzió vagy valóság? Varázsoljon 3D TENS útmutatót! Az izom- és idegingerlő berendezések felhasználóinak és a technológiai újdonságok iránt érdeklődőknek szeretnénk kedveskedni Kerekes Márton munkájával: a TENSEL névre hallgató alkalmazással.
  • Egyesületünk ebben az évben is több szakmai programot szervez. Kérjük, ha lehetősége van, támogassa adója 1%-ával egyesületünk működését, köszönjük. Részletekért kattintson!
Készült: 2010. december 30. csütörtök
Tények edzésekről és diétákról


Cikkek, hírek, információk tömkelege jut el hozzánk nap, mint nap. Olvassuk a hosszabbnál-hosszabb okosságokat a legújabb csodadiétákról, edzésekről, pedig mi most csak úgy szemezgetnénk; röviden a lényeget!

Tudtad, hogy

  • agyunkat 60-70 %-ban zsírok alkotják? Szervezetünk energia felhasználásnak pedig majd 20 %-a esik rá.
  • Agyunknak a minimál szinten történő működéséhez is 0.1 kilokalóriára van szüksége, viszont ez az érték akár 1.5 kcal /perc értékre is emelkedhet keresztrejtvény-fejtés közben. Úgyhogy, elő a Fülessel!
  • Ismert, hogy a grönlandi eszkimóknál a szív-, és érrendszeri betegségek okozta halálozás nagyon alacsony a magas zsírfogyasztás ellenére. Ennek magyarázata, hogy kevés a telített zsírsav-, és magas a telítetlen zsírsav bevitel. 
  • A zsírok számos funkciót töltenek be: a sejtfalak fontos építőanyagai, szükségesek az idegrendszer normális működéséhez, hőszigetelő hatásuk van, elengedhetetlenek egyes hormonok működéséhez, valamint a zsírban oldódó vitaminok (A, D, E, K) csak jelenlétükben tudnak felszívódni.
  • Friss kutatások szerint az alváshiány zsírraktározáshoz is vezethet! Egyetlen alvás nélkül töltött éjszaka ugyanis megváltoztatja testkompozíciónkkal kapcsolatos hormonjaink összetételét. 
    Az alváshiány hat leptin és grelin szintünkre, melyek az elhízásért felelős hormonok.
  • A zsírégető edzések előtt ellenjavallt a szénhidrátok fokozott bevitele!! Sokan érkezünk éhesen edzésre, és gyors szénhidrátbevitellel próbáljuk a szükséges energiamennyiségünket pótolni. 
    Ilyenkor viszont a megnövekedett inzulintermelés hatására szervezetünk fokozza a raktározást és a zsírképzést! Tehát pont gátol bennünket célunk megvalósításában! 
  • Prof. Declan Conelly a Vermont Egyetem professzora és munkatársai által végzett kutatások szerint a meggy lé hatásos fegyver lehet az izomláz elleni harcban gyulladáscsökkentő, valamint az izomlázat okozó vegyületek sűrűségét csökkentő hatása miatt.
  • A Georgia Egyetem kutatói pedig a koffeinbevitel és az izomláz kialakulásának vizsgálata során jutottak hasonló eredményre.
    Bár ez utóbbinál az is kiderült, hogy a koffein csupán azoknál alkalmazható sikeresen, akik egyébként nem fogyasztanak koffeintartalmú italokat.
  • És azt tudtad, hogy aki a csípője területén rendelkezik jelentősebb felesleggel, annál egyfajta inzulin érzéketlenség állapítható meg.
    Ez röviden annyit jelent, hogy egy étkezés után az adott vércukorszint emelkedés megfékezéséhez a szervezetnek több inzulint kell kibocsájtania, mert kevesebbre nem reagál a test, ez pedig –szomorú tény, de igaz- fokozott zsírraktározáshoz vezet!
  • Ha egy jelentős szénhidráttartalmú étkezés után azt érezzük, hogy lelassultak és felfújódottak leszünk, hogy energiaszintünk lezuhan, elálmosodunk és egy óra múlva újra éhesek leszünk, akkor nem jó inzulin érzékenységünk és / vagy túlzott inzulin reakciónk!
  • A megoldás? Először is lenmagolaj, halolaj, melyek az Omega-3 zsírsavak kitűnő forrásai! Csökkentett transz-zsírsavak bevitel; vagyis kevesebb olajokkal főzött étel, és feldolgozott zsír mint pld. a margarin! 
    Kevesebb szénhidrát, és ha lehet főként edzés alatt és után, mert ilyenkor a mozgás hatására szervezeted jobban fel tudja használni ezt a tápanyagot!
  • A többi étkezés során alacsony glikémiás indexű ételek (zöld zöldség, zabpehely, lencse, bab, stb.). 
    Sok-sok rost! Az edzések számának növelése! Ha lehet edz minden nap! A koffein kiiktatása, helyette jöjjön a jól bevált zöld tea!
  • Kutatások igazolták, hogy bizonyos élelmiszerek kivonatai az egyes vércsoportok vörös vértestjeit kicsapták (agglutinálták) –, és ezért a jelenségért lektinek tehetők felelőssé. Ezek a különleges „ragasztóanyagok” a vörösvértestek felületén található, a vércsoportot meghatározó, speciális cukoralkotóhoz kötődnek és szinte összeragasztják a vörösvértesteket, elindítva ezzel a szervezet állapotának romlását.
    Mivel ezek a cukoralkotók nemcsak a vérben, hanem más szövetféleségekben is megtalálhatók,
    az adott vércsoportnak nem megfelelő táplálék a szerveket közvetlenül is károsíthatja.

Forrás: Nana.hu