• A fizioterápia a természetes gyógymódok összességét jelenti, a természet energiáit (kémiai, mechanikai, elektromos, mágneses) használja fel gyógyításra.
  • A magyarországi fürdők közül harmadikként a harkányi fürdőt szeretnénk bemutatni a honlapunkat olvasóknak.
  • Negyedikként a mezőkövesdi Zsóry Gyógy- és Strandfürdő jellegzetes „illatú” kénes termálvízét mutatjuk be.
  • Jobb gyógyulási és túlélési esélyei vannak a rendszeresen mozgó, egészséges testsúllyal élő prosztatarákos férfiaknak.
  • Illúzió vagy valóság? Varázsoljon 3D TENS útmutatót! Az izom- és idegingerlő berendezések felhasználóinak és a technológiai újdonságok iránt érdeklődőknek szeretnénk kedveskedni Kerekes Márton munkájával: a TENSEL névre hallgató alkalmazással.
  • Egyesületünk ebben az évben is több szakmai programot szervez. Kérjük, ha lehetősége van, támogassa adója 1%-ával egyesületünk működését, köszönjük. Részletekért kattintson!
Készült: 2010. szeptember 19. vasárnap
Semmi nem tart örökké! - jó, ha tudjuk

Viszonylag ritkán írok általános biznisz témában, de ez most nagyon kikívánkozik belőlem. Nincs apropó, és nem lesz csattanó. Csak egyszerűen megfogalmazódott bennem a nyári szünet alatt. 


Az egyszemélyes és a kis létszámú vállalkozások esetében sokszor elérkezik az elégedettség pillanata, és beáll az egyensúlyi állapot
. Ez az a helyzet, amikor már hosszabb ideje kiszámíthatóan és stabilan jön a bevétel, megvan a kialakult termék-, szolgáltatás portfolió, megvannak a fix ügyfelek és a fix beszállítók.

Ebben a helyzetben hajlamos az ember - a cégvezető - azt hinni, hogy ez az idilli állapot az idők végezetéig tart. Ilyenkor rendszerint lelassul (vagy teljesen megszűnik) az innováció. Megáll a termékfejlesztés, megáll az új ügyfélszerzési csatornák felkutatása.

A tipikus kérdés az egyensúlyi állapotban: Ugyan, mi történhetne?


A rengeteg verzió közül íme néhány:

Megváltozott igények,

  • tudomásul kell venni, hogy a fogyasztói szokások változnak,
  • lehet, hogy egy szolgáltatás vagy termék pontosan olyan tökéletes, mint 2 évvel ezelőtt, de…már nem elég jó az ügymenet,
  • lehet, hogy 2 éve egy adott termék megvásárlása előtt még a vásárlók 99%-a hosszasan gondolkodott, de mára ugyan az a termék impulzustermékké vált. Ennek következtében egészen másképp kell az értékesítést kivitelezni. …már nem elég hatékonyak az ügyfélszerzési eszközök,
  • az a forrás, ami 2 éve ontotta az ügyfeleket, mára kiapadhatott, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy máshol már nincsenek lehetőségek.

Csökkenő érdeklődés,

  • számtalan példa van arra, hogy egy-egy termék vagy szolgáltatás iránti érdeklődés jelentősen csökken,
  • ha nincs folyamatos innováció, ha nincs termékfejlesztés, akkor nem lehet pótolni a csökkenő érdeklődés miatt kiesett bevételeket,
  • meglehet, hogy néhány év alatt teljesen kicserélődik egy termékportfolió.

Elpártoló kulcsügyfelek,

  • gyakori probléma, hogy a kevés ügyféllel dolgozó cégek esetén hatalmas kiesést jelent egy-egy ügyfél elvesztése,
  • sokszor nyilvánvaló előjelei vannak a szakításnak, de az egyensúlyi állapotban ezekre nem igen figyel az ember.

Feltörekvő konkurencia,

  • az újonnan induló vállalkozások nagy fegyvere a kezdeti lendület és a lelkesedés.
  • a motivált konkurencia teret és ügyfeleket követel magának,
  • ha valaki későn kapcsol, akkor annak súlyos ára van,
  • sokkal könnyebb a konkurenciával szemben az előnyt megtartani, mint akkor elkezdeni pedálozni, amikor maguk mögé utasítottak.

Változó beszerzési feltételek

  • nem ritka, hogy a beszállítók vagy kulcspartnerek módosítanak az együttműködési feltételeken,
  • a teljes függés ebben az esetben is nagy problémát jelenthet.

Mit kell (lehet) tenni? Nem vagyok vállalkozásfejlesztési tanácsadó, ezért az alábbiak kizárólag a saját véleményemet tükrözik.

Profilváltás

  • meggyőződésem, hogy teljes odaadással ugyan azt nem lehet hosszú évekig vagy évtizedekig csinálni,
  • nekem szükségem van az új kihívásokra, és egy teljesen új biznisz ennek pontosan megfelel.

Csoportosulás

  • szerintem nagyon ritka az olyan ember, aki magányos farkasként képes a folyamatos fejlődésre,
  • egy jó csapat szellemi erőforrásai nem összeadódnak, hanem összeszorzódnak.

Új ismeretek, új impulzusok

  • szükség van új, friss impulzusokra, amik lendületbe hoznak.
  • ehhez elengedhetetlenek tartom a folyamatos fejlődést, képzést, tanulást.

Forrás: www.webforgalom.hu